شركت آساک تنها توليد كننده گيربكس های سياره ای در ایران

فرآیند طراحی و تولید مجموعه سیستم های انتقال قدرت سیاره ای یا گیربکس های سیاره ای به علت وجود چرخ دنده رینگی که دندانه های آن همانند شکل زیر به صورت مورب تراشیده و سنگ زنی می شود ، عملی حساس و پیچیده بوده که در کشورمان تکنولوژی ساخت چنین چرخ دنده هایی در ابعاد سبک و سنگین وجود ندارد. خوشبختانه شرکت مهندسی آساک به تکنیک های خاصی جهت ساخت چرخ دنده رینگی مورب و سایر اجزای مجموعه سیاره ای دست یافته که آن را به تنها طراح و تولید کننده مجموعه سیاره ای در مقیاس های سبک و سنگین برای انواع صنایع حمل و نقل ، نفت ، گاز ، پتروشيمی ، توربین های بادی ، فولاد ، سيمان و … در ایران مبدل نموده است.

مجموعه گیربکس سیاره ای

خلاصه ای از توانایی های شرکت آساک در تولید مجموعه های سیاره ای عبارتند از :

1 . توان و ظرفيت توليد از يک كيلووات تا 10 مگاوات

2 . دور صفر دور در دقيقه تا 15 هزار دور در دقيقه

3 . در كلاس های افزاينده ، كاهنده و تلفيقی (كاهنده و افزاينده)

4 . قابلیت هوشمند نمودن سیستم کنترل

5 . دور ورودی ثابت – دور خروجی متغير (به صورت تغييرات خطی يا تابع نموداری)

به عنوان مثال پمپ های پيستونی يا سانتريفيوژ دبی بالا به طوری كه مولد قدرت در ورودی الكتروموتور آسنكرون دور ثابت است (بدون درايور) اما در خروجی برای كنترل دبی و فشار ، دور پمپ را می توان كنترل نمود.

6 . دور خروجی ثابت – دور ورودی متغير (به صورت تغييرات خطی يا تابع نموداری)

به عنوان مثال نيروگاه های توربين باد كه دور توربين وابسته به نوسانات سرعت حركت باد است اما در خروجی دور ژنراتور می تواند ثابت بماند تا ژنراتور آسنكرون جايگزين ژنراتور سنكرون شود. لذا اين امر سبب می شود ضمن ثابت بودن فركانس برق AC توليد شده و سهولت در اتصال به شبكه سراسری توزيع برق ، مبدل های AC به DC و بلعكس كه وظيفه فيكس كردن فركانس برق را داشته اند در توربين های بادی حذف شوند. تنها توليد كنندگان اين نوع توربين باد در جهان كه نسل جديد اين صنعت محسوب می شود شركت های سازنده توربين باد در كشور آلمان و كشور آمريكا هستند.

7 . دور ورودی متغير – دور خروجی متغير ( به صورت تغييرات خطی يا تابع نموداری)

به عنوان مثال كاربری وسايل نقليه جاده ای و ريلی را می توان نام برد که در اين نوع كاربرد با توجه به متغير بودن دور موتور كه وابسته به پدال گاز است در خروجی گيربكس نيز متناسب با شرايط جاده ، دور و گشتاور چرخ نيز متغير است.

8 . نسبت تبديل ثابت

به عنوان مثال انواع تجهيزات و دستگاه های صنعتی كه به طور مشخص می توان به دستگاه كشش مفتول های مس ، آلومينيوم ، برنج ، فولاد و فولاد ضد زنگ اشاره كرد.

9 . كاهش دور و افزايش گشتاور فوق العاده در شروع حركت و افزايش دور و اوردرايو به ميزان 100 درصد پس از حركت و در سرعت های بالا (در کاربردهای مربوط به حمل و نقل)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − سه =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.